söndag 1 februari 2009

En eller två timmar mer om dagen

Idag när jag var och tränade så klingade Johan Staël von Holstein ord som han skrev i sin blogg, "Arbeta bara en eller två timmar mer än andra och dina mål kommer att uppnås."

Det var två tjejer som var och tränade samtidigt som mig, i grym form båda två, men så tränade de också på ett sätt som fick oss andra att framstå som vi var där och fikade. Det gick upp för mig att fortsätter jag med den träningen jag gör idag så kommer jag vara halvt smalfet även när jag är 50. Alltså ingen större förändring mot idag.

De här två körde en och en halv timme, intensivt och max i alla övningar de gjorde, inte så mycket vila och snack emellan utan på det och nyttjade den tiden de var där till max. Och så får de ju oxå ett resultat som vi andra absolut inte får. Nu säger jag inte att vi alla är där för att bli några atleter men många av oss är ändå där för att komma i bättre form.

Kontentan för mig, när jag ändå är där, nyttja tiden maximalt, kör slut på dig fullständigt, och det går att översätta i allt annat oxå, när du ändå gör ngt, gör det maximalt, gör det fullt ut och du kommer uppnå resultat.

2 kommentarer:

Klockan 1 februari 2009 kl. 16:51 , Anonymous Anonym sa...

"Det gick upp för mig att fortsätter jag med den träningen jag gör idag så kommer jag vara halvt smalfet även när jag är 50. Alltså ingen större förändring mot idag."

Men hallå där Tim, vad skriver du egentligen? Du ser ju ut som hälsan själv!

 
Klockan 1 februari 2009 kl. 17:01 , Blogger Tim Svensson sa...

Med en skjorta kan man dölja de flesta saker :).

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida