torsdag 29 januari 2009

Att tänka en gång till innan man klagar och kritiserar något eller någon

Senaste dagarna har jag haft en odefinierad känsla av att negativa tankar, negativa kommentarer, negativa saker överlag är så vansinnigt förödande, både i privat och yrkeslivet. Det är absolut inget nytt att negativa personer har det tråkigare etc etc, men jag upplever att jag kan påverkas så mycket av när någon i närheten är negativ men inte kunnat sätta fingret på det. Som sagt, sista dagarna har jag nästan tappat lust till vissa saker jag brukar brinna för.

Så imorse när jag kom till kontoret så hittade jag den här filmen i min inkorg. Alltså - den j*veln som har mage att klaga på något som är frisk, som har alla möjligheter etc etc - den personen vill jag inte ha i min väg. Oavsett om det är privat, i jobbet eller vad som, bort! In med personer som vågar, som kör, har idéer, tar chanser, inte håller igen, som LEVER! De ger LIV, det ger framgång på alla sätt, de inspirerar, 2 + 2 blir 2000 mm mm!

Den här filmen, de 5 minutrarna säger så otroligt mycket. Tack!

3 kommentarer:

Klockan 30 januari 2009 kl. 10:30 , Blogger Unknown sa...

Tim, januari är snart slut, februari bara väntar på att pumpa in och ut positiv energi åt alla håll och kanter. Tack för filmen, inspirerande och omtumlande på flera sätt. Get back up eller rättare sagt don´t fall down. Min Tim står pall! kom igen!

 
Klockan 30 januari 2009 kl. 21:22 , Blogger Karin sa...

YES!!! WOW!!! Och, det här hörde jag idag, tyckte det va bra!

Failure represents courage.
Success requires failure.
Failure leads to Success!

Dvs, har man misslyckats har man haft modet att prova någonting! OSV...

 
Klockan 31 januari 2009 kl. 08:49 , Anonymous Anonym sa...

Wow, helt otroligt! Vilken kille! Underbar liten film, helt klart tänkvärt.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida