söndag 11 januari 2009

Ny mentor - en otrolig tur!

Kan inte säga annat än att jag igår hade en otrolig tur. Var på landet och packade en frukostryggsäck med termos och allt och gick på en långpromenad längs med vattnet. Har en brygga jag brukar fika på vid dessa promenader. Det kan vara lite rörelse där då vissa skärgårdsbor brukar angöra här när de ska in till fastlandet

Sitter och fikar och det kommer en man, dubbla åldern i förhållande till mig och vi börjar prata. När det gått drygt en och en halv timme och vi pratat oavbrutet om arbete, livet, politik mm mm så går vi upp till hans hus och fortsätter över en fika. Fem timmar senare ringer min tjej och är orolig om jag gått igenom isen eller dylikt då hon inte fått tag på mig.

Det visade sig att Erik som han heter är en entreprenör ut i fingerspetsarna, samtidigt som han har en ödmjukhet inför sin framgång och inte ett spår av behov att hävda sig + en mycket skön inställning till livet och har uppenbarligen tänkt på hur man får balans i härligheten.

När jag gick därifrån så hade jag lärt mig så mycket, det var som att ha varit på en utbildning med en fantastisk lärare, både i arbete och privat. Har funnit en ny mentor och vän, tack!

Idag ska vi ses och gå igenom vissa saker vi inte hann igår, det här är givande!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida