torsdag 23 oktober 2008

Turbulent dag

Det har varit en turbulent dag i vår lilla nisch, e-handeln, en aktör som profilerat sig som Sveriges största och bästa e-handelsleverantör har gått i konkurs. Att det skulle komma redan nu överaskar mig faktiskt. Dock - det är ett högt spel de har spelat, dyra lokaler, många fina titlar, troligen mycket overhead etc. Lider med de kunderna som inte är Cdon, Tele2 etc, de som är snäppet mindre och som valt Incordia, de som lagt ut stora pengar och som troligen inte har högsta prioritet nu. Hoppas det går bra för dem och att det löser sig på bästa sätt!

Vi bygger vidare på vårt lite tråkiga smålänska sätt, inga lån, inga investerare, kontroll över framfarten. Var bara några månader sedan jag hörde "ni har ju valt den lite tråkigare vägen ...", som marknaden ser ut idag så skulle jag istället säga den framgångsrika vägen. Vi har en tillväxt som är större än någonsin och vårt fokus på att ta hand än mer om kunden ger resultat, på sikt, och vi har tiden!

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 28 oktober 2008 kl. 19:05 , Blogger Unknown sa...

Min bästis byggde Luftgrop på samma sätt, och det är nog enda sättet jag tror på.

 
Klockan 28 oktober 2008 kl. 19:29 , Blogger Tim Svensson sa...

Är det möjligen MR Järnhäll som byggde luftgrop eller är jag ute och far?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida