måndag 13 oktober 2008

Tandlossning och e-handel?

Besökte min tandläkare i förra veckan, en mycket bra yrkesman som förstått hur man ska formulera sig för lagom stressade kunder som inte alltid kommer ihåg tandtråden på kvällen.

Jag vet att man ska använda tandtråd, det gör man dels för att undvika tandlossning när man blir äldre. Kunskapen har jag alltså men ändå är jag dålig på det. Frågar min tandläkare "vilka tänder är det viktigast jag kör emellan?" (tänker att då spar jag lite tid ...). Han tittar lungt på mig och säger, "det väljer du helt själv, du behöver bara köra tandtråden mellan de tänderna du vill ha kvar".

Ja - vad säger man, tack!

Samma sak gäller bland vissa av våra e-handelskunder, de vet att det är viktigt att synas i sökmotorerna, de vet att det är viktigt att ha fler bra betalalternativ för sina kunder. Ändå får vi frågor från vissa kunder där man prutar med såna väsentligheter. Man har en bra butik, bra varor, ypperlig service - men - man syns inte, och om någon hittar dit så kan de inte betala på sätt som kunden vill betala på.

Egentligen är svaret detsamma till dessa kunder som min tandläkare gav mig, "det är bara viktigt att synas i sökmotorerna och ha bra betalsätt om du vill sälja i din butik ...".

Nu är vi inte riktigt så "rätt på" mot våra kunder - men det är något som vi kan lära oss av!

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan 13 oktober 2008 kl. 17:52 , Anonymous Anonym sa...

;)Det var faktiskt lite klockrent sagt av din tandläkare! Man har alltid ett val! Och det är sannolikt bäst att göra det själv och inte överlåta allt åt slumpen, iaf inte när det gäller viktiga saker som ens tänder och ja, ens marknadsföring :)
//Karin

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida